Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

Voting, the Media and Opinion Polls

The citizen’s electoral choice is guided by his evaluation of the stakes of
a particular election, of the contending personalities and of the values at
stake for the future. At each of these levels, the media and opinion polls
tend to modify deeply the operating rules of our democratic system.
Television plays the major role since appeal and emotion weigh heavily
on the electoral campaigns. The “new voter” depends more and more
on the media and the opinion polls, for better or worse.

français

Référence électonique : Roland CAYROL, "Voting, the Media and Opinion Polls", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°120, 120 - Voter, p.83-94 . Consulté le 2020-10-23 10:02:18 . URL : https://revue-pouvoirs.fr/Voting-the-Media-and-Opinion-Polls.html