Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

The use of marketing techniques in a presidential campaign

Most candidates in the 1981 Presidential election develop their campaign based on a marketing approach which should be analysed. To create a candidate’s maket image one must begin with a strategy which defines voter targets. Political marketing does not preclude the manipulation of democracy; however it may also permit politics to be a System for the exchange of information.

français

Référence électonique : Michel NOIR, "The use of marketing techniques in a presidential campaign", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°14, 14 - Élire un Président, p.69-80 . Consulté le 2019-09-22 04:04:16 . URL : https://revue-pouvoirs.fr/The-use-of-marketing-techniques-in.html