Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

The Comprehensive School as Magnifying Glass of the Difficulties

The article aims to determine to what extent the analysis of the difficult
management of educational policies may help identify the hurdles
on the way to a real democratization of educational achievements.
A few examples taken from the history of comprehensive schools highlight major hurdles and show that the comprehensive school may
be used as a sort of magnifying glass of the successes as well as the
difficulties of school management.

français

Télécharger gratuitement

Télécharger gratuitement

Référence électonique : Jean-Paul DELAHAYE, "The Comprehensive School as Magnifying Glass of the Difficulties", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°122, 122 - L’Éducation nationale, p.5-17 . Consulté le 2020-01-19 23:25:28 . URL : https://revue-pouvoirs.fr/The-Comprehensive-School-as.html