Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

Reforming ideology or educational consensus

An analysis of successive projects to reform teaching in France shows a certain continuity in French educational policy ; successive reformers have in fact all aimed at rationalizing the educative system, favorising equality for all in schools and reducing the distance between the individual and the teaching institution. The tensions that the schools are experiencing today come from the internal difficulties of a democratic society.

français

Référence électonique : Philippe RAYNAUD, "Reforming ideology or educational consensus", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°30, 30 - L’école, p.47-57 . Consulté le 2020-08-12 20:23:17 . URL : https://revue-pouvoirs.fr/Reforming-ideology-or-educational.html