Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

IA and Education

As a technology for the transmission of intelligence, school is already outdated. Its accelerated modernization due to the impact of digital technologies represents the dying fires of an institution destined to become a historical curiosity based on approximative science, just like sanatoriums. From 2035, education will become a “branch of medicine”, using the immense resources of neuroscience in order first to customize the transmission of intelligence and then to optimize it bio electronically. This will be the only solution to avoid an intellectual apartheid in a world rendered highly competitive by AI.

français

ajouter_au_panier

Référence électonique : Laurent ALEXANDRE, "IA and Education", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°170, 170 - L’intelligence artificielle, p.105-118 . Consulté le 2019-10-14 15:29:22 . URL : https://revue-pouvoirs.fr/IA-and-Education.html