Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

Communication strategies of French Presidents

Communication has become both a source of légitimation of power and an instrument of government. Under the Fifth Republic, each President has used a highly individual and personal communication strategy. From the charisma of De Gaulle to the paradoxes of François Mitterrand, Presidents have had to handle techniques for which they have sometimes been ill-prepared, but which have been essential to their survival.

français

Référence électonique : Jean-Marie COTTERET, "Communication strategies of French Presidents", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°41, 41 - Le président, p.115-130 . Consulté le 2019-09-21 13:55:48 . URL : https://revue-pouvoirs.fr/Communication-strategies-of-French.html